Saaremaa ja angerjapada

Ma polnud Saaremaal kaua käinud,  no ikka oma 5 aastat vast kohe.  Viimastel aastatel kuuldu-loetu põhjal, olin isegi arvama hakanud, et Saaremaa on liiga Disneylandiks muutunud-õige saar on ikka Hiiumaa jms. Hiiumaal käisin ma möödunud suvel, oli tore küll., aga, aga ja veelkord aga- see, et Hiiumaal pole ühtegi spaad, see teeb Hiiumaa infra hüplevaks, suvel nagu midagi on, talvel aga on mittekohalikul raske midagi leida( mis kohalikele kindlasti väga meeldib) Saaremaa on jällegi ka kesktalvel “elus”. Kohalikud kõrtsipidajad küll kurtsid mokaotsast, et spaad müüvad eriti soodsa hinnaga täispakette kus ka  õhtusöök  hinna sees ja rahvas lukustatakse sellega oma “karpi”. Minule linnapilt tühja muljet küll ei jätnud, ei laupäeva öösel ega pühapäeva hilisel hommikul ja keskpäeval.

Miks ma Saaremaad külastama üldse läksin, sellest pole ka mõtet saladust teha- otsin Tigule suveks pinda, kus teha suveprojekti. Koliksime suveks hea meelega linnast ära. Saaremaa on üks koht, millele mõtleme, aga pole veel midagi otsustanud. Kui kellelgi on mingit pinda suverestoraniks pakkuda looduslikult kaunis kohas, ükskõik kus Eestimaal, võib mulle kirjutada (mail)

Pühapäev oli saarel nönda tore, et patt oleks emotsioon jagamata jätta.

Hommikut alustasime Classic Cafés, kus käiakse söömas saare parimat omletti ja koduseid pirukaid, ning hommikusi  ajalehti lugemas. Seejärel eelmise õhtu info peale, et angerjaid on poes viimasel ajal tihti nähtud, tekkis tunne, et tore oleks teha portugalipärast  angerjakeedust nimega Caldeirada de Enguias à Moda de Aveiro ehk siis Aveiro linna moodi angerjapada. Selleks keeduseks saime Saaremaalt kõik vajalikud ained poole tunniga:

mosang3

Positiivse üllatuslaengu sain ma Nasvastlt väike küla, aga elu käib. Suitsukala Tiinal oli juba silt väljas ja pakkus müüa äsja  suitsuahjust saabunud lesta(lest loomulikult  eelmise aasta külmutatud, aga soojalt oli ikka imehea)  Lisaks oli purki tehtud kõiksugu kalu- angerjat, lutsu, kilu jne.

tiinasuits

Ilm oli kena päiksepaisteline,samas meeletult tuuline ja Nasva sadamas veebruarikuus nähtud lohesurfarid oli ikka paras üllatus. Nägin ära ka kuulsa Kihnu Virve praami, mida Nasval ehitatatakse.

kihnuvirv

Järgmise pildi peal, mis ei ole kõige selgem, sest on pildistatud otse päikesesse, kuid taamal seisev hall kaater on tõeline rariteet- see kuulus kunagi sm. Brežnevile. Seisab praegu Nasva laevatehase juures- ma ei oska öelda kui lähedale seda vaatama lastakse. Mina olin tehase külaline, seetõttu saingi ka Kihnu Virvele ligi 🙂

brez

Lõpetuseks külastasime uut ja kuulsat Nasva Klubi, millel oma uhke paadisild ja kohvik Kodurand. Pühapäeva keskpäeval käis selles majas meeletu “klubitamine”- käsitöö ring, rahvariiete õmblejate käsitöö ring, rahvatantsijad. Meie mekkisime kohalikku õunamahla ja kohapeal valmistatud lihapirukaid ja tabasin end mõttelt, et Saaremaal on kodukandi vaim ikka kõva ja rahvas palju tegusam kui suures linnas.

6unamahl

Advertisements

One response to “Saaremaa ja angerjapada

1. näe kellegile peale minu tundus veel tore;) hoolimata teismeea skepsisest, kui ma sealt ära tulin, tundub ka mulle, et viimasel ajal elu käib, ja ma olen vähemaste omast arust üritanud seda ka promoda. väike pipratera ikka – Nasva-Nasvalt;) ma ei tea, mis keelegurud ütlevad, aga mumeelest on sedasi:D